Oct 2, 2006
مهرگان

هميشه وقتي كسي تاريخ تولدم رو مي پرسه تأكيد مي كنم كه همون جشن مهرگانه...
گرچه متأسفانه ما نسل جديدها خيلي كم هم مطالعه مي كنيم
و هم خيلي كم در مورد ايران باستان و مراسمها وجشنهاش اطلاعات داريم.
داستانهاي مختلفي در مورد اين روز روايت ميشه ،
منجمله به سلطنت رسيدن داريوش، شكست ضحاك به دست كاوه،جشن برداشت محصول و...
من هم مثل خيلي دوستاي ديگه ام هستم.
نميدونم دقيقاً كداميك از اينها صحيحه ؟ شايد هم همه اش.
فكر كنم بد نيست يه نيم نگاهي به اين تاريخ هرچند تحريف شده بندازيم.
به هرحال مهرگان مبارك.
 
posted by تيستو سبزانگشتي at 3:17 PM | Permalink |


2 نظرات بهاري شما:


  • At 10/02/2006 10:28 PM, Anonymous Anonymous

    maybe because of your birth !

     
  • At 10/02/2006 10:33 PM, Anonymous Anonymous

    پدربزرگ من زرتشتي بود
    پدربزرگ من زرتشتي بود
    پدربزرگ من زرتشتي بود
    فقط چهل سال پيش
    فقط چهل سال پيش
    پدرم ديگر زرتشتي نبود
    پدرم ديگر زرتشتي نبود
    پدرم ديگر زرتشتي نبود
    من ... من ... من امٌا
    مسلمان يا ترسا
    يهودي يا زرتشتي
    ميخواهم انسان باشم