Feb 14, 2007
روز عشق

اين دو‌گانگي دست از سرمون برنميداره
والنتاين يا سپندارمذگان؟

بماند كه من تو همون ديكته اين كلمه هم اشكال دارم،
چون فكر ميكنم ذال حرف فارسي نيست شايد
مزگان درست تر باشه ولي خب چون همه‌جا
اينطور نوشته بودن من هم اينطور نوشتم.
محصولات داخلي يا محصولات خارجي؟

من خودم خيلي به فرهنگ ايراني علاقه دارم
و هميشه دوست دارم تا جايي كه ممكنه
از كلمات و اصطلاحات فارسي استفاده كنم
ولي آيا واقعاً تو همه چيز بايد اينطور بود؟
چطور ميشه موج اطلاعاتي از اينترنت و ماهواره ها
و تبليغات مغازه دارها ،
رو تو روز والنتاين نديده گرفت و
سه روز صبر كرد تا روز سپندار مذگان كه ميگن
بيست و نهم بهمن هست برسه؟
يا اينكه هميشه ميگيم بايد محصولات داخلي استفاده كرد
آخه مگه ميشه يه كشور بتونه همه محصولات رو خودش توليد كنه
آمريكاش به اون گندگي، كشورهاي اروپايي و ...
هيچكدوم تو همه زمينه ها فعاليت كامل ندارن
اگه هم يه زماني داشتن الان ديگه
انتقال دادن به ديگر كشورها!!
حالا ما ميخوايم از پفكش گرفته تا ... خودمون توليد كنيم
اينجاست كه اون مسأله
اقيانوسي به عمق يك سانتي متر پيش مياد
و نه پفكامون خوردن داره نه ...

حالا به هرحال والنتاين مبارك،

سه روز ديگه هم اسپندارمزگانتون مبارك

 
posted by تيستو سبزانگشتي at 8:50 AM | Permalink |


1 نظرات بهاري شما:


  • At 2/14/2007 10:06 AM, Blogger roze

    به نظر من هم خوبه كه فرهنگ فراموش شده خودمون را بيشتر بهش توجه كنيم اما همه اينها بهانست چه ولنتاين چه سپندارمذگان براي بيشتر به ياد هم بودن اگه چنين روزهايي نباشن كه اينقدر در زندگي مدرنيته و ماشيني غرق مي شيم كه خودمونم فراموش مي كنيم