Jun 12, 2007
اعتماد به ديگران
چند شب پيش تو خونه بابا اينا
صحبت از توانايي سريع تصميم‌گيري
و نقش اون تو زندگي افراد مختلف بود،
يعني يه جوري داشتيم دوست و آشنا رو
ارزيابي مي‌كرديم و پيشرفت و عدم پيشرفتشون
تو زندگي رو با توجه به اين مسأله مي‌سنجيديم
خوشبختانه بابا تو زندگيش خوب تصميم ميگيره
حداقلش سريع تصميم مي‌گيره،
همين هم باعث شده موفق‌تر از خيلي‌هاي ديگه باشه
كه تو زندگيشون حتي وضعيتها و موقعيتهاي بهتري
رو داشتن و به خاطر عدم قدرت تصميم‌گيري از دستشون دادن
گرچه خودش مي‌گفت كه البته خيلي جاها هم
تصميم‌گيري سريع باعث اشتباه ميشه،
ولي من اعتقاد دارم باز تعداد بيشتر تصميم تو زندگي
ممكنه يه تعدادي‌اش هم به خطا بره
ولي باز احتمال موفقيتش خيلي بيشتر از عدم تصميم‌گيريه
خلاصه،
تو همين صحبتها بوديم كه به يه نكته مهم خانوادگي
هم رسيديم،
اون هم با اين جمله بابا بود كه :
"من هميشه تو زندگيم مشورت خيلي كم مي‌كنم،
چون فكر مي‌كنم طرف مقابلم اونقدر كه من مي‌دونم
وضعيتم رو و يا من درك مي‌كنم نيست و نميدونه"
اين مسأله رو مرجان هم تأييد كرد كه خب اون هم
به همين دليل كه بقيه رو قبول نداره،
حتي تو جلسه امتحان از دست كس ديگري تقلب نمي‌كنه
و خب من هم همون لحظه به ياد آوردم كه
چه سختيهايي رو در روزهاي امتحان تحمل مي‌كردم
كه همراه خودم نكات تقلبي رو روي ميكروفيلم
(منظورم تكه كاغذهاي يادداشت كوچكه) مي‌بردم
و از روي اونا تقلب مي‌كردم،
ولي هرگز از كس ديگه تقلب نمي‌كردم!!!
امروز اين مسأله باز عينيت پيدا كرد،
تو شركت يه آزمون پيامهاي آموزشي برگزار ميشه،
كه واحد آموزش پيامهايي رو در مدتي ارسال مي‌كنه
و در انتها از اون پيامها سوالاتي رو استخراج ميكنه،
و خب مسلماً طبق قانون افزايش انگيزه جايزه‌اي هم داره،
افراد مختلف تو شركت اين پيامها رو تقسيم مي‌كنن
و با هم جواب ميدن،
بالطبع من هم تو اين امر مقدس هميشه شريك ميشم،
ولي واقعيتش اينه كه در آخرش هم امكان نداره
جوابهاي نهايي رو كه به كمك همه دوستان تهيه و جمع‌اوري شده رو
مستقيم و بدون چك كردن نهايي ارسال كنم،
هميشه خودم يه بار ديگه همه اون جوابها رو كه به همت بقيه دوستان
آماده شده ، دوباره چك مي‌كنم،
مسلماً يه تغييرات كوچكي هم توشون اعمال مي‌كنم،
يكي از دوستاني كه زحمت كشيده بود و يكسري كامل جوابها رو
براي من ارسال كرده بود،
امروز براي جواب يكي از سوالات يه آيتمي رو اضافه كرده بود
و براي من دوباره فرستاد و گفت كه بايد تو پاسخهاي قبلي اصلاح كنم،
خب واقعيتش اينه كه من اين مسأله رو خودم هم ديده بودم
و اصلاح كرده بودم و پاسخنامه رو هم به واحد آموزش ارسال كرده بودم،
اين دوست شايد ناراحت شد از اينكه بهش گفتم كه اين اصلاح رو انجام
داده ام، ولي اين اعتراف رو هم انجام دادم كه به هرحال من اين
شخصيت رو دارم و متأسفانه به هيچوجه نميتونم،
به ديگران اعتماد كامل داشته باشم.
البته اين مسأله خيلي جاها اذيتم هم مي‌كنه،
چون همه تصميم‌گيريها رو خودم مي‌كنم،
تو يه سري كارهاي شركت خودم تنهايي يه سري چيزها رو متقبل ميشم
و ....
 
posted by تيستو سبزانگشتي at 1:17 PM | Permalink |


7 نظرات بهاري شما:


  • At 6/12/2007 6:57 PM, Anonymous Anonymous

    چه شخصیت جالبی. به نظر من خیلی هم خوبه. حداقل خیلی بهتر از اینکه آدم وابسته کسی باشه. به نظر من هیچ چیزی مخصوصا برای یک خانوم بدتر از وابستگی نیست.
    تیستو جون اگه کم برات کامنت می زارم مال مشکلیه که با سیستم کامنت گذاریت دارم.
    آزاده
    www.blue-4ever.blogfa.com

     
  • At 6/12/2007 6:58 PM, Anonymous Anonymous

    چه شخصیت جالبی. به نظر من خیلی هم خوبه. حداقل خیلی بهتر از اینکه آدم وابسته کسی باشه. به نظر من هیچ چیزی مخصوصا برای یک خانوم بدتر از وابستگی نیست.
    تیستو جون اگه کم برات کامنت می زارم مال مشکلیه که با سیستم کامنت گذاریت دارم.
    آزاده
    www.blue-4ever.blogfa.com

     
  • At 6/12/2007 8:24 PM, Anonymous Anonymous

    to va marjan kollan maghroorid!
    man alave bar kaghaz haye koochik, az doostanam ham komak migereftam dar emtehanat, va in joori doosti haamoon ham bishtar mishod! :D ba harfat movafegham amma ye ja hayi ham bayad be digaran bishtar etminan kard... hatta age...

     
  • At 6/13/2007 11:59 AM, Anonymous Anonymous

    salam, in akhlagh aslan bad nist va adamo mostaghel mikone. va mitooni dar mavaghei ke bayad zood tasmim begiri , saritar amal koni.
    etemad kardane be digaran oonam too donyaye emrooz zhize jalebi be nazar nemirese. vali khob bad bin boodan ham khoob nist. khoobe ke adam ye mahdoodei ro vase khodesh dar nazar begire.
    movaffagh bashi azizam

     
  • At 6/14/2007 4:24 PM, Anonymous Anonymous

    خب به نظر منم تصمي گيري سريع خوبه اما نه با سرعتي كه آدم حتا نتونه فكر كنه. و بازم اينكه بتوني به تنهايي تصمي بگيري هم چيز خوبيه و اينكه محتاج كسي نباشي كه همه اش كمكت كنه تا تصميم بگيري. اما من به مشورت كردن در مواقع لزوم هم اعتقاد دارم.

     
  • At 6/16/2007 10:00 AM, Anonymous Anonymous

    اعتماد به نفس داشتن خیلی خوبه ، حتی اگه بعضی وقت ها به ضرر آدم تمام بشه

     
  • At 6/25/2007 7:52 PM, Anonymous Anonymous

    chera neminevisi khahar? delam tangid...